יום חמישי, 29 ביוני 2017

לימונים בכל מקום


על השראה שמתחילה מטיול יומיומי.

קצת ארוך אבל מחכה בסוף הדרכה נחמדה.

תחילתו של הסיפור
בשלהי אפריל, הלכנו לטיול של אחה"צ לחווה במושב יש שם סוסים עזים ושאר חיות,
בחצר הצמודה ראינו כמה עצי לימונים מפוצצים בפירות- ידעתי שאת כרמי אני מצלמת שם.
חזרנו למחרת עם בגדים מתאימים (לא, היא עדיין לא יוצאת להאכיל עיזים בכאלה שמלות)
התחלתי לצלם ולהסביר לה על העצים השונים בבוסתן הקטן, ואז בעלת הבית יצאה ואמרה לנו 

שנקטוף לימונים כי פשוט חבל הם מתקלקלים על העץ. מהרגע הזה כל הצילום הפך לחוויה. קטפנו בכייף וכרמי ממש השתעשעה עם הלימונים וכבר התחלנו לתכנן מה נעשה עם כל הטוב הזה.הגוונים של העץ והבגד, בשילוב השמש הרכה העניקו לתמונות אוירה מיוחדת
מה שמגניב אצל ילדים, שכל דבר מהווה הזדמנות למשחק


יש לכרמי תשוקה גדולה לסימטריה, אז התאנים מהעץ הסמוך הצטרפו גם הם בסידור שאופייני לה


אחרי מנוחה קצרה במקרר הלימונים נסחטו ללימונענע צוננת ומרעננת


כל ההתעסקות הזו בלימונים הזכירה לי שיש לי סטאק לימוני ונהדר של נתנאלה שמחכה בסבלנות, בשילוב עם אתגר וולום אצל רעותא ידעתי בדיוק מה אני הולכת לעשות: כרטיס ברכה בהשראת הלימונענע המפנקת, אפשר ממש להרגיש אותה דרך הכוס. נכון מגניב? 


אחיינית שלי אלה בת ה13 באה לביקור אז גם היא הכינה במקביל אלי כרטיס דומה.
הכרטיסים משדרים קלילות אבל למעשה השתמשנו כאן בלא מעט טכניקות.
לאחר שפירסמתי את הכרטיס לאתגר קיבלתי בקשות להדרכה, אז להכין עוד כרטיס מההתחלה לא ממש היה לי זמן, אבל צילמתי את החומרים והמכשירים הדרושים, ואסביר במלל.



אז רוצים לדעת מה צריך?
כבר אומרת שזו הדרכה שדורשת ציוד מגוון למדי- אם משהו לא מובן מוזמנים תמיד לשאול.  

נתחיל עם דף הוולום שזה כמו נייר אפייה רק עבה יותר והוא מעניק שקיפות חצי אטומה ומגניבה.
בחרתי להחתים את הצנצנת והקרח בטכניקה של הבלטה חמה (אמבוסינג) לשם כך נצטרך אקדח חום+דיו אמבוסניג שקוף+ אבקות המתאימות להבלטה חמה ופשוט נותנים לקסם להתרחש.
אני השתמשתי באבקה הלבנה לצנצנת ובאבקת נצנצים כסופה לחותמת של הקרחים  (רואים אותה בכלל??) אח"כ גזרתי את דף הוולום מסביב להחתמה.



כעת נחתים את הקשית בעזרת דיו צבעוני על בריסטול או קארדסטוק לבן ונגזור סביבו.

גזרתי את האלמנטים מתוך הדפים מהסטאק לימונדה של נתנאלה- חצאי לימון מדף אחד ועלים מהדף השני.

את אחד החצאים חרצתי באמצע על מנת להשחילו בשפת הצנצנצת. 


לחלק הקדמי של הכרטיס השתמשתי בדף לבן איכותי (דף מים 300 גר) אותו חתכתי באמצעות תבנית חיתוך בביג שוט, התבנית מעניקה לשולי הדף קיווקוו שאני מאוד אוהבת אבל באמת שזה לא חובה. 

כמסגרת השתמשתי בדף נוסף מתוך הסטאק שהתאים באופן מושלם לגוונים.



ועכשיו לחלק המלכלך והכייפי- כאן אתם צריכים להיות יצירתיים ופשוט להשתמש במה שיש לכם בסביבה.
אני לגמרי אילתרתי ואביא בפניכם שתי אופציות בהם השתמשנו.


דבר ראשון תמקמו את הצנצנת על הכרטיס, אפשר לצייר בעיפרון חלק את קווי התאר שלה, כולל את קו המים (אני פישלתי שם).
את השפריצים יצרנו בעזרת סטנסיל מדליק- אפשר להחתים עם דיו צבעוני דרך השבלונה, כמו שאלה עשתה בכרטיס שלה. פשוט מניחים את השבלונה במקום הרצוי ומטופפים קלות בעזרת הדיו. שמים לב שלא פיספסנו אף פינה.
אם רוצים ליצור אפקט מובלט כמו שאני עשיתי, ניתן להשתמש במשחת עיצוב או אפילו בג'סו.
מערבבים את הג'זו או המשפחה עם מעט צבע ומעבירים דרך השבלונה באמצעות שפכטל.
(אני השתמשתי בחתיכת ג'לטוס שפוררתי לתוך משחת העיצוב, אבל אפשר עם צבע אקרילי או כל דבר בעל פיגמנט חזק).
את הלימונדה עצמה שבתוך הצנצנת צבענו על הדף עצמו- אספתי בעזרת מכחול רטוב קצת צבע מהג'לטוס וצבענו עד לקו המים. בדיעבד ניסיתי בעזרת אותה טכניקה לצבוע דרך השבלונה וזה גם עבד רק צריך להזהר לא להשתמש ביותר מדי מים כי אז הצבע מתפשט מעבר לגבולות. 

אני רק אומרת שאפשר להשתמש במה שיש לכם- צבעי מים, עפרונות מים, דיו- תעשו נסיונות זה הכי כייף.

עכשיו מסדרים ומדביקים את הקשית והלימונים  על הדף ומדביקים את הצנצנצת השקופה, השתמשו במעט דבק ורק מתחת לקוים של ההחתמה, הדבק נראה מבעד לוולום ועושה אותו גלי, אז להשתמש ממש במשורה.

לסיום מחתימים איזה ברכה או משפט, או לחלופין מדביקים- אני השתמשתי במדבקות של יעל יניב.
מדביקים את הכל על בסיס לכרטיס ברכה וטה דה.  


 בקצרה על חלק מהמוצרים בהם השתמשתי:

הסטנסיל (שבלונה)  מעליאקספרס


*תבנית החיתוך המקווקות גם מהדוד עלי- השתמשתי בגדולה ביותר.

*החותמות- מסט החותמות הגדול של נתנאלה כאן יש את הצנצנת, הקשית והקרח, יש גם חותמת של חצי לימון אז בהחלט אפשר גם להכין אותם בעזרתו למי שאין את הדפים.

*אלה השתמשה בחותמת יוצאים לחופשה! מכאן 


*סטאק לימונדה בו השתמשתי, ויש גם מקביל בקטן

* וולום   אני קניתי בבודדים אבל כנראה שאזל.

*מדבקות מילים של יעל יניב




היה תענוג, מקווה ששרדתם עד הסוף.
ואם הכנתם משהו אשמח לראות.


דינה



















4 תגובות:

  1. נהנתי לקרוא🌸 התמונות נהדרות❤ עשית לי חשק לעבוד עם נייר הוולום המעניין....

    השבמחק
  2. הכרטיס מקסים, ההדרכה ברורה אבל אין ספק שכרמי גונבת את ההצגה

    השבמחק
  3. תמונות מדהימות ומרעננות וכרטיס שעושה שמח בלב!מקסים!

    השבמחק
  4. התמונות מושלמות!
    עושה חשק ליצור :-)

    השבמחק